About us. This is who we are.

Lefhebbers is een brand design bureau, gevestigd in Amsterdam. Wij houden ons bezig met creatie en advies op strategisch niveau tot aan het daadwerkelijk vormgeven van de creatieve behoefte in de breedste zin van het woord.

 

Ons werk bestaat uit een combinatie van zakelijk inzicht en creatieve gedrevenheid. Hierdoor zijn wij in staat ons echt in te leven, de klant mee te nemen in het creatieve denkproces en waardevolle inzichten te bieden met als uitgangspunt dat onze deliverables altijd waarde toevoegen. Zo wordt elk idee verheven tot een persoonlijk en schaalbaar ontwerp of product dat kan meegroeien met de tijd voor een optimaal rendement.

 

Door klanten zowel zakelijk maar ook op persoonlijk vlak door en door te begrijpen kunnen we open en eerlijk sparren. Dit blijkt een perfecte basis voor een langdurige samenwerking.

Empathy is the key to great design.

Ons proces in 6 heldere stappen.

1. Introduction

Het creatieve vak is deels gestoeld op emotie en de ruimte om hardop gedachten uit te spreken. Het is dan ook zeer belangrijk dat beide partijen een goed gevoel en vertrouwen hebben in de aanstaande samenwerking. Tijdens deze kennismaking wordt nader kennisgemaakt en de eerste wens(en) besproken.

2. Scope of work

Lefhebbers keert huiswaarts en werkt de kennismaking uit tot een eerste plan van aanpak. Welke onderdelen en middelen denkt Lefhebbers nodig te hebben om deze opdracht goed uit te kunnen voeren. Wanneer de scope of work en gepaarde begroting akkoord is bevonden zal het creatieve proces van start gaan.

3. Strategy & design

De meeste opdrachten beginnen met een strategie sessie. Beschikt de klant al over de juiste koers, een bestaande brand identity. Betreft het een follow-up opdracht, dan begint Lefhebbers direct aan de tekentafel. Ieder ontwerpproces bestaat uit een aantal vooraf besproken contactmomenten waarin Lefhebbers met de juiste tijd en aandacht van beide partijen hetgeen bedacht en ontworpen zal presenteren.

4. Feedback

De feedback wordt na iedere meeting uitgewerkt tot actiepunten voor beide partijen. Tevens wordt er het volgende contactmoment direct gepland om de planning en voortgang te bewaken. In het geval feedback of input langer uitblijft dan gedacht heeft dit uiteraard gevolgen voor de eerder afgegeven deadline.

5. Development

In het geval er een website wordt ontwikkeld zal dit bij voorkeur worden gerealiseerd binnen de veilige Lefhebbers server. In het geval een ontwikkelde huisstijl moet worden gedrukt, neemt Lefhebbers ook hierin bij voorkeur de leiding. In de regel blijft Lefhebbers hoofdaannemer en bewaker van de creatieve output.

6. Evaluation

Naast dat er tijdens het creatieve proces de nodige ruimte is voor feedback en input vindt er achteraf altijd een evaluatie plaats. Ook hierin wordt er open en eerlijk uitgesproken over zaken die, indien aanwezig, beter of efficiënter hadden gekund. Voor een eventuele opvolgende, toekomstige opdracht, of een samenwerking met andere partijen kan deze input zeer nuttig blijken.

Alles begint bij een goed vooronderzoek

Om echt te denken en te creëren vanuit de klant probeert Lefhebbers zich altijd zo goed als mogelijk in te leven in de opdracht. We lezen ons goed in, denken in de wij-vorm en formuleren een gezamenlijk doel om te behalen door middel van de juiste strategie, producten en aanpak.

De romantiek van Printed media

Ons werk bestaat voor een groot deel uit digitaal werk. De technologische ontwikkeling heeft uiteraard ook effect op het creatieve vak. Echter merken wij ook nog altijd een groeiende vraag naar traditionele print. Het kiezen van het juiste papiersoort, grammage of printtechniek blijven aspecten waar ons hart sneller van gaat kloppen.

 

What clients say about us.