Introduction of Scale Up

03.05.19

Na acht jaar ondernemen hebben we het spreekwoordelijke spelletje wel door. Klant belt, offerte de deur uit, uitvoeren en factureren. Meer klanten is meer omzet, is meer handjes in dienst. Meer handjes in dienst, is groter kantoor is meer kosten, is meer productie. Meer productie, is minder creatie, is minder uitdagend werk, is ongemotiveerde handjes, is minder omzet.

Inmiddels hebben wij geleerd dat de bovenstaande situatieomschrijving meer voorkomt dan je op voorhand zou denken. Ook wij waren die partij die steevast en van de hoogste toren blies: “Dat gaat óns niet gebeuren.’ Daar zaten wij dan op de eindejaarsborrel, uitgeblust en opgebrand van het behaalde succes.

Lefhebbers is ooit begonnen met een idee dat zo eenvoudig klonk; Het maken van mooie dingen. De praktijk leert dat je bij een groeiende onderneming te maken krijgt met veel randzaken. Zaken die links- of rechtsom afleiden van de reden dat je bent gestart.

Het is daarom ook dat wij dankbaar zijn voor de zoveelste collega-ondernemer die ons het Scale Up boek van Verne Harnish aanraadde.

Lees het nou. Het zal je goed doen .’


Deze week vieren wij het achtjarige bestaan van Lefhebbers. Het is tevens de week waarin wij als team de eerste zogenaamde
rock richting onze BHAG gaan overwinnen!

Geen idee waar ik het over heb? Volg dan ons pad en avontuur richting het behalen van ons BIG HAIRY AUDACIOUS GOAL waar als team achter staan en voor strijden.