.

B. Amsterdam heeft over de afgelopen jaren internationaal furore gemaakt in de wereld van Start-up en Scale-up venues
en behoort tot de top in de wereld van business buildings. Waar het in Amsterdam begon met B1, zijn inmiddels B2 en B3 een feit,
zijn honderden ZZP’ers en bedrijven gekomen en weer gegaan en is de eventkalender tot 2030 gevuld met sprekers en relatieborrels.

 

Wat niet iedereen weet is dat Lefhebbers vanaf dag één betrokken is bij de ontwikkeling van de visuele identiteit en
het concept van B. Amsterdam
zoals dat vandaag de dag bekend is. Lefhebbers huurt dan ook een kantoor binnen B. Amsterdam
en werkt daarmee in het grootste visitekaartje wat je maar kan bedenken.

B. is een platform voor groei. Een uitvalbasis. Een ecosysteem. Een community.
In het concept staat de vervoeging van B. centraal, welke de veelzijdigheid van het platform aangeeft.
Binnen B. kun je alles zijn, alles doen. Uitgroeien tot alles wat je voor onmogelijk hield en B. groeit met je mee.

Dit concept en het design legden wij vast in een brandguide.
Op een bepaald moment bezat B. Amsterdam een brandguide van maarliefst 150 pagina’s, waarin alle stijlregels gevangen stonden.
Denk aan alle papierformaten met eigen B. kenmerken maar ook de juiste schrijfwijze van de naam B. Amsterdam en
het uitsluiten van vervoegingen als B.randbook. Een impressie van de brandguide vind je hier


Met de tijd heeft Lefhebbers een vaste grafisch vormgever ingewerkt, die vervolgens in dienst is getreden van B. Amsterdam om de stijl te bewaken.
Al blijft Lefhebbers naast een huurder van het eerste uur, altijd een oogje in het grafische zeil houden.