B.Amsterdam heeft over de afgelopen jaren Internationaal furore gemaakt in de wereld van Start-up en Scale-up venues. Waar het in Amsterdam begon met B1, zijn inmiddels B2, B3 en B.New York een feit. Zijn honderden ZZP’ers en bedrijven gekomen en weer gegaan en is de event-kalender tot 2030 gevuld met sprekers en relatieborrels.

 

Wat niet iedereen weet is dat Lefhebbers van dag een betrokken is bij de ontwikkeling van de visuele identiteit van B.Amsterdam zoals dat vandaag de dag bekend is. Lefhebbers huurt dan ook een kantoor binnen B.Amsterdam en werkt daarmee in het grootste visitekaartje wat je maar kan bedenken.

Op een bepaald moment bezat B.Amsterdam een brandguide van maarliefst 150 pagina’s, waarin alle stijlregels gevangen stonden. Denk aan alle papierformaten met eigen B. kenmerken maar ook de juiste schrijfwijze van de naam B.Amsterdam en het uitsluiten van vervoegingen als B.randbook.

Met de tijd heeft Lefhebbers een vaste grafisch vormgever ingewerkt en is vervolgens in dienst getreden van B.Amsterdam om de stijl te bewaken. Al blijft Lefhebbers naast een huurder van het eerste uur, altijd een oogje in het grafische zeil houden.