Newpeople behoort tot de top van de Nederlandse digital recruitment agencies. Hierin onderscheiden zij zich door enkel te richten op alles wat te maken heeft met ‘online’. Aan Lefhebbers dan ook de uitdaging om met een vernieuwend concept te komen waarlangs Newpeople kan blijven groeien. Daarbij is de website het speerpunt in de communicatie en lag dan ook hier de focus voor Lefhebbers.

Tijdens en na de ontwikkeling van de website werkt Lefhebbers nog altijd nauw samen in het optimaliseren van de website. Hiervoor heeft Lefhebbers namens Newpeople gezocht naar een geschikte online marketing partner ten behoeve van o.a. het optimaliseren van de conversie (opnemen van contact door bezoekers) en betere click through rates vanuit de verkoopkanalen als Google, affiliate marketing en bannercampagnes.

Binnen de wereld van recruitment kennen we twee doelgroepen. De werkzoekenden (employee) en belangrijker, de werkgever (employer). Om beide doelgroepen evenredig te bedienen heeft Lefhebbers het concept van variabele data geintroduceerd. Door middel van slim gebruik van user data, volgens en binnen de richtlijnen van de nieuwe privacy wet en regelgeving, kiest een bezoeker bij het eerste bezoek aan de website of hij of zij wilt dat zijn gedrag wordt gemonitord.

In het geval de bezoeker zijn consent geeft, presenteren wij de keuze; ‘Bent u werkgever of werknemer? Op basis van deze keuze past alle content van de website zich aan. Denk bijvoorbeeld aan specifieke events voor werkgevers, of de mooiste vacatures in de volgorde van jouw interesse gebieden tijdens het zoeken naar de volgende stap in je carrière.

Met een percentage van gemiddeld 41,47% aan mobiele bezoekers behoeft ook deze website een eigen mobile friendly versie.