De liefde voor de Aziatische keuken en het voortzetten van familietradities in een jongere en eigen jas.
Een jongensdroom van twee broers die samen een Asian-Streetfood restaurant willen starten. Dit is het begin van The Tiger Club Breda.
Aan Lefhebbers de vraag of wij deze droom een passend gezicht kunnen geven. Een creatief verzoek waar wij wel op in moeten gaan.

 

Lefhebbers startte met het doorspitten van het businessplan en het stellen van kritische vragen. Hoe ziet de beoogde doelgroep eruit? Hoe ziet het huidige horeca landschap eruit?
Waar staat The Tiger Club voor? En wat zijn de drijfveren? Het DNA van het merk en kennis van de markt.

 

In de markt wordt een Aziatisch restaurant al snel geassocieerd met takeaway. Lefhebbers bedacht een concept waarin deze associatie wordt doorbroken,
door de oprechte gastvrijheid en familietradities centraal te stellen.

Lefhebbers ontwikkelde een visueel concept voor het Asian-Streetfood restaurant gebaseerd op Kāi; een Chinees karakter wat “to open” of “start” betekent.
Het symbool is daarnaast opgebouwd uit de letters T, T, en C: The Tiger Club.

 

Het concept vertaalden wij naar een logo, typografie, fotografie en kleur.
Lefhebbers werkte nauw samen met een
interieurarchitect om de visuele identiteit terug te laten komen in het interieur.
Met als resultaat een ultieme klantbeleving waarin het concept tot leven komt.

Lefhebbers ontwikkelde op basis van dit concept allerhande uitingen als de website,

menukaarten, cadeaubonnen en gevelsigning.