Scale up – De essentie van groei

Human Resource Management voerde decennia lang de boventoon in menig organisatie. De logische vervolgstap in de ontwikkeling van dit beleid doet zijn intreden: HBM oftewel, Human Being Management. Management waarin het niet langer gaat om het voorzien van je mensen van de juiste middelen, maar om het stimuleren van mensen in bewustwording, verantwoordelijkheid en het bijdragen aan groei.

Een paar maanden geleden namen we je mee in de start van ons Scale Up avontuur. Inmiddels zijn wij meerdere culture days verder en komen wij iedere dag dichterbij het bereiken van onze BHAG: BIG HAIRY AUDACIOUS GOAL. Waarin de essentie van dit innoverende traject, jawel, groei is. In een omvangrijk traject als dit, komt het vaak voor dat het initiële doel uit het oog wordt verloren. Het grote aantal meetings, methodes, innovatie sessies, etc. zorgen voor het vervagen van de focus op waar het echt om gaat. Het boek Inleiding tot leiderschap en management in HBM-organisaties was daarom voor ons een welkom geschenk. Een boek waarin wij terug gingen naar de definitie van groei; de essentie van het Scale Up traject. HBM gaat uit van het principe waarin de mens centraal staat in de organisatie.

Zij zijn, boven alles, de brandstof voor groei. Waarin groei veel meer is dan omzet, omvang en afzet. In het HBM wordt groei gekenmerkt als zijnde de balans tussen de menselijke maat, duurzaam ondernemen, innoveren en het behalen van resultaat. Het terug gaan naar de kern van wat je doet is van groot belang voor het voltooien en waarmaken van je doelen en doelstellingen. Lefhebbers gaat daarom ook altijd met- en voor haar klanten op zoek naar de vraag achter de vraag van ieder project. Waarbij empathie en de humane kant van het vraagstuk centraal worden geplaatst in de samenwerking.

Want de mens is immers de sleutel tot succes.

Meer weten over HBM? Download hier het e-book Inleiding tot leiderschap en management in HBM-organisaties.

Bron: HBM Center en Gazelles Inc.